1. الآلوسی، سیدمحمود. (1415ق). روحالمعانی فی تفسیر القرآن العظیم والسبع المثانی. ج6، 11، 15، تحقیق علی عبدالباری عطیة. ط الأولی. بیروت: دارالکتب العلمیة
2. ابنعاشور، محمدبن الطاهر. (1984م). التحریر والتنویر. ج1، 29. ط العاشرة. تونس: الدار التونسیة للنشر
3. أبوحیانالأندلسی، محمدبن یوسف. (1420ق). البحر المحیط فی التفسیر. ج6. تحقیق صدقی محمد جمیل. ط الأولی. بیروت: دارالفکر
4. اردبیلی، لیلا و دیگران. (1394)، «پیوستگی معنایی متن از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی»، دوماهنامۀ جستارهای زبانی، د6، ش5 (پیاپی 26). 27-47
5. استیور، دان. آر. (1384ش). فلسفۀ زبان دینی. ترجمۀ ابوالفضل ساجدی. تهران: نشر ادیان
6. برکت، بهزاد و دیگران. (1391ش). «روایتشناسی شناختی (کاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی بر قصههای عامیانۀ ایرانی)». مجلۀ ادبپژوهی. ش21. 9-32
7. البیضاوی، عبدالله بن عمر. (1418ق). أنوارالتنزیل وأسرار التأویل. تحقیق محمدبن عبدالرحمن المرعشلی. ج4. ط الأولی. بیروت: دارإحیاء التراث العربی
8. پورابراهیم، شیرین و دیگران. (1390ش). «بررسی مفهوم بصیرت در زبان قرآن در چارچوب معنیشناسی شناختی». پژوهشهای زبانشناسی. سال سوم. ش2. 19-34
9. الجرجانی، عبدالقاهر. (2002م). أسرارالبلاغة فی علم البیان. تعلیق السید محمد رشید رضا. ط الأولی. بیروت: دارالمعرفة
10. ـــــــــــــــــ. (2005م). دلائل الإعجاز. شرح وتعلیق محمد التنجی. ط الأولی. بیروت: دارالکتاب العربی
11. جوادی آملی، عبدالله. (1378ش). تفسیر تسنیم. ج2. قم: نشر اسراء
12. دبیرمقدم، محمد. (1379ش). زبانشناسی نظری پیدایش و تکوین دستور زایشی. تهران: سمت
13. الدرویش، محیالدین. (1412ق). إعراب القرآن وبیانه. ج1. ط. الثالثة. سوریة: دارالإرشاد للشؤون الجامعیة
14. الدسوقی، محمد بن عرفة. (1290ق). حاشیة الدسوقی علی شرح العلامة سعدالدین التفتازانی علی متن التلخیص. تصحیح محمد قطة العدوی. مصر: بولاق. المطبعة العامرة
15. روشن، بلقیس و لیلا اردبیلی. (1392ش). مقدمهای بر معناشناسی شناختی، تهران: انتشارات علم
16. صادقی، لیلا. (1390 ش). «شناخت جهان متن رباعیات خیام بر اساس نگاشت نظام با رویکرد شعرشناسی شناختی». جستارهای ادبی. سال چهل و چهارم. ش 175. 107-129
17. صفوی، کورش. (1382ش). «بحثی دربارۀ طرحهای تصویری از دیدگاه معنیشناسی شناختی». مجلۀ نامۀ فرهنگستان. ش21. 65-85
18. ــــــــــــــ. (1387ش). درآمدی بر معنیشناسی. چ سوم. تهران: انتشارات سورۀ مهر
19. الطباطبایی، سیدمحمدحسین. (1417ق). المیزان فی تفسیرالقرآن. ج19. قم: دفتر انتشارات اسلامی جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیۀ قم
20. الطبری، أبوجعفر محمدبن جریر. (1412ق). جامع البیان فی تفسیر القرآن. ج22. ط الأولی. بیروت: دارالمعرفة
21. فاضلیکاشانی، حسن. (1392ش). «تأملی بر نظریههای صورتهای معناشناسی: انگیزه/نما/موضوع». مجلۀ انسان و فرهنگ. ویژهنامۀ زبان و متن. سال دوم. ش3. 17-29
22. فخررازی، محمد بن عمر. (1411ق). مفاتیح الغیب أو التفسیر الکبیر. ج25، 30. بیروت: دارالکتب العلمیة
23. قائمینیا، علیرضا. (1390ش). معنیشناسی شناختی قرآن. چ اول. تهران: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی
24. گلفام، ارسلان و سحر بهرامیخورشید. (1386ش). «نگاهی شناختی به مفهوم سببیت در زبان فارسی». پژوهشنامۀ علوم انسانی. ش55. 37-62
25. لایکوف، جورج و مارک جونسن. (2009م). الاستعارات التی نحیا بها. ترجمۀ عبدالمجید جحفه. ط.الأولی. الإسکندریه: دار توبقال للنشر
26. مدرسی، سیدمحمدتقی. (1419ق). من هدی القرآن. ج16. ط الأولی. طهران: دارمحبی الحسین
27. مکارمشیرازی، ناصر و دیگران. (1380ش). تفسیر نمونه. ج1. چ نوزدهم. تهران: دارالکتب الإسلامیة
28. موذنی، علیمحمد و شهروز خنجری. (1393)، «تحلیل برخی از استعارههای مفهومی فارسی با استفاده از الگوی شبکهای و ادغام»، مجلۀ ادب فارسی، سال4، ش1، (پیاپی 13)، 1-16
29. نورمحمدی، مهتاب. (1387). تحلیل مفهومی استعارههای نهجالبلاغه: رویکرد زبانشناسی شناختی. پایان نامۀ کارشناسی ارشد. رشتۀ زبانشناسی همگانی. دانشگاه تربیت مدرس
30. Croft, William & Cruse, D. Alan. (2004). Cognitive Linguistics, New York, Cambridge University Press.
ارسال نظر در مورد این مقاله